Steamzine

Steamzine
Ezin českého steampunku

pondělí 5. března 2012

Zapečené brambory s brokolicí a krůtím masem



Zapékaná jídla mám moc ráda. Nejsou složitá na přípravu a dá se v nich zúročit, takříkajíc co dům dá. Zkrátka naházíte vše, co se k sobě trochu hodí, do jenského skla a zapečete. Zní to trochu babicovitě, ale pro mne je to vždy možnost jak využít zbytek masa či sýru nebo otevřenou smetanu, která by se jinak zkazila.
Nicméně dnešní jídlo bylo v podstatě ze samých čerstvých a poměrně zdravých potravin a pro inspiraci přidávám svůj recept, který jsem pojmenovala stejně jako v nadpise Zapečené brambory s brokolicí a krůtím masem.



Suroviny:

400g brokolice
300g krůtích prsou nebo kuřecích prsou
500g brambor
Smetana sladká 12% nebo bílý jogurt
Olivový olej
Sůl
Koření na dochucení

Vajíčko
Eidam 30%

6 porcí, doba přípravy 45 min.



Postup:

Nejdříve jsem nakrájela maso. Osolila jsem ho a okořenila. Nejlepší je mít maso předem naložené v koření a uležené přes noc v ledničce.



Potom jsem nalámala a umyla brokolici a dala ji vařit do osolené vody, aby změkla.



Nakrájela jsem brambory na tlustá kolečka.



Dno zapékací mísy jsem vymazala olivovým olejem.



Dala jsem rozehřát troubu na 200°C.



Ve většině zapékacích receptů s masem se píše, že byste maso měli krátce osmahnout na pánvi. Zatím jsem to nikdy nezkoušela a maso jsem s bramborami dávala vždy zapéct syrové. V tom případě je ale potřeba péct déle a na nižší teplotu. Mně se osvědčilo péct 60 minut na 150°C. Pak jsou dobře propečené brambory i maso.
Tentokrát jsem ale měla docela hlad a rozhodla se, že maso přece jen před pečením osmahnu.



Většinou používám při zapékání jen smetanu. Variantu s bílým jogurtem jsem nezkoušela, protože můj přítel by to nejedl. Tentokrát jsem měla v ledničce jen půl kelímku smetany, což se mi zdálo málo, tak jsem ji rozmíchala s vajíčkem. 



Na dno zapékací mísy jsem naskládala brambory, na ně nasypala maso a vařenou brokolici a přidala ještě jednu vrstvu brambor.
To vše jsem zalila smetanou s vajíčkem a dala péct zakryto poklopem.



Když už jsou brambory napovrchu měkké tak, že do nich jde píchnout vidličkou, je jídlo hotovo. Někdy ještě brambory posypu strouhaným eidamem a nechám dalších 5 minut péct odkryté, aby se sýr rozpustil. 


 Pečení trvalo 30 minut. 


Těm, kteří se rozhodnou recept vyzkoušet, přeji dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat