Steamzine

Steamzine
Ezin českého steampunku

pátek 15. června 2012

Letní pozdrav ze zahrady



Tohle je pohádka o tom, jak jsem objevila, že náš fotoaparát má funkci makro aneb kdo si hraje, nezlobí (nebo zlobí jen kocoura).


Mlsná šelma pruhovaná
tiše číhá ve křoví
Očka má pootevřená.
Za chvíli něco uloví.


Krtonožky, pavouky
různé hmyzí druhy,
chytá myši a ptáky,
všecko, co má nohy.


Někdy jenom papírek
na provázku stačí
a náš hravý kocourek
hned se vyskotačí.


Milé zvíře výstavní
nádhernou má srst.
Ale pana kocoura
někdy zlobí dost.


Za kůži ho tahá,
sedá mu na tlapy
a Mourek neváhá,
vytahuje drápy.


Tyhle bitky malé
dějí se jen ve hře.
Vypadají sice zle,
ale končí dobře.


Plody krásně červené
k utržení nutí,
obličej však kroutí
svou kyselou chutí
Potvory zákeřné!



Staré dřevo dveřní,
vyprávěj mi příběh svůj.
Kdo tě tehdy natíral
to mi klidně požaluj.
Dělal s na rtech písní
nebo zlostí skomíral
v boji se tvou plísní?.



Sličná paní v klobouku
usedla si na louku.
Hustou travou obklopena
cítila se ochráněna
před deštěm a před větry
Přesto byla objevena.
Ač má dva centimetry.




Každý z nás mapu nosí s sebou,
která maluje bludiště cest.
Sice ho nikam nedovedou,
ale osud zobrazen v nich jest.
 
 

Desítky čísel a jeden sloupec
dneska bude nádherně.
Digitálních měřidel kopec
neukazuje tak přesně.


Všichni botanici pilní,
ví, že jsem heterofylní.
Mám ráda vlhké terény.
Napomáhám hojit rány.
Ač se moc nevyužívám,
srdci a plicím prospívám
I když, to je pravda svatá,
jsem trošičku jedovatá.


O mně se většinou učí,
Že pomáhám s tvorbou žluči.
Obsahuji saponiny, hořčiny a silice,
salicylové kyseliny,
a ze všeho nejvíce
účinkují polyacetylové sloučeniny.
V masti i formě tinkturové.
Rány hojí.


Trikolóra ozdobná
na violu hraje,
k tvorbě moči účinná
ona většinou je.
Obklady a koupele
vyrážky odstraní
Revma a kašel vesele
léčí z nenadání.



PS: Článek o fytoterapii je v plánu, ale nebude se vám líbit, protože zjistíte, po kterých rostlinkách vám po neuváženém dávkování mohou selhat játra nebo ledviny.

Žádné komentáře:

Okomentovat