Steamzine

Steamzine
Ezin českého steampunku

neděle 29. dubna 2012

Účes na SteamUp




14.4.2012 jsem se vypravila prodávat výrobky Victorian Catherine na steampunkovou tržnici na SteamUp festivalu. Akce měla přísný dresscode, a proto jsem si na sebe vzala šaty a klobouk inspirované 19.stol., které mi Catherine šila. Celý model jsem ještě doplnila korzetem z dílny HannahB Fashion. Klobouček jen tak sám na hlavě nedrží, proto se připichuje do vlasů speciální jehlicí. K tomu je také potřeba vytvořit vhodný účes. Do rozpuštěných vlasů klobouk nepřipíchnete a běhat v dlouhých šatech, v korzetu a vysokých podpatcích za kloboukem, který vám venku vzal z hlavy vítr, opravdu není nic příjemného. Rozhodla jsem se tedy, že si udělám nějaký jednoduchý nízko učesaný drdol.


Byl to momentální nápad rychle zrealizovaný v posledních pár minutách před odchodem z domu, protože jsem samozřejmě díky svým obřadným přípravám nic nestíhala. Drdol se nečekaně tak povedl, že mi ho na akci několik lidí nezávisle na sobě pochválilo a ptalo se, jak jsem ho dělala, což jsem v té chvíli nedokázala moc vysvětlit.
Dnes jsem se rozhodla, že vám zkusím návod na tento účes nějak popsat a hlavně nafotit. Prvotní štěstí mne samozřejmě opustilo a můj dnešní výtvor se nepovedl tak dobře jako na SteamUp, ale snad vám to pro představu bude stačit. Zkusila jsem vymyslet i nějaké obměny.
Rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco, co už někdo přede mnou nevymyslel. Jedná se o velmi jednoduchý účes, který když se povede, vypadá velmi efektně. 



Co budete potřebovat

Hřeben na rozčesání – nějaký váš oblíbený
Gumička – bohatě stačí jedna pevnější na culík, ta může být klidně i tlustší, aby dobře držela. Pokud chcete svázat i konce cůpků, budete potřebovat další dvě až tři gumičky, které by měly být co možná nejtenčí.
Sponky – pinetky, vlásenky nebo jakékoli jiné běžné sponky, které jste zvyklí používat na drdoly. Měly by být pokud možno pevné a dobře držet. Nemusíte se bát, že byste si po jednom učesání tohoto účesu nějak výrazně zničili vlasy kovovými sponkami.



Většina sponek, které se mi v poslední době podařilo sehnat, se velmi rychle ničí. Už po jednom použití bývají tak roztažené, že se nedají použít podruhé. Bohužel i sponky, které jsem vytáhla z účesu, který mi dělala kadeřnice, vypadaly úplně stejně, takže není pravda, že by se v kadeřnictví používaly kvalitnější věci nebo že bych sponky ničila já svou špatnou technikou používání.

Postup

Krok 0: Rozčešte si vlasy a udělejte si pěšinku na straně



Krok 1: Svislou pěšinkou oddělte pramen vlasů nad čelem na té straně, kde máte více vlasů. Zbylé vlasy sčešte dozadu do hladkého culíku. 



Co s pramenem?



 Jedná se vlastně o takovou ofinu či patku, se kterou si můžete pohrát podle vaší fantazie. Možností, jak tento pramen upravit je mnoho a každý jistě vymyslí nějaké varianty vlastní.


Mne napadly tyto:

a)      Pramen můžete nechat rozpuštěný volně viset. Můžete ho i nějak zvlnit. Zde mne inspirovala především zpěvačka Anastacia ve svém klipu k písni Sick and tired.



b)      Pramen můžete nad čelem připnout k hlavě sponkou – třeba i nějakou ozdobnou



Visící vlasy pak můžete stočit do volnější ruličky a překrýt jimi třeba odstávající ucho.


c)      Pramen můžete zaplést do copánku a připevnit sponkou kousek od culíku nebo přidat do gumičky ke zbylým vlasům. Konec pramene pak skryjete v drdolu



d)      Pramen stočíte do ruličky a jeho konec skryjete v drdolu. (Tuhle variantu jsem použila na SteamUp a dodnes nevím, proč jsem se zdržovala s nějakým pramenem nad čelem, když jsem nakonec celou dobu byla v klobouku a nebylo to vůbec vidět.)



e)      Pramen můžete rozdělit na více pramenů. Ty stočit do ruliček a vytvořit z nich nějaký ozdobný ornament.



f)        Nějaký jiný nápad
g)      Žádný pramen nad čelem neoddělovat a stáhnout všechny vlasy do culíku. Doporučuji hlavně těm, kteří se barví a nestihli si dobarvit odrosty - čím více pěšinek, tím více odrosty vyniknou. U této varianty je i jedno, kde si vytvoříte pěšinku nebo pěšinku vůbec dělat nemusíte a stačí všechny vlasy stáhnout dozadu do culíku.

Krok 2: Culík rozdělte na tři části. Dva přibližně stejné prameny nahoře a jeden libovolně tlustý pramen dole. Ten spodní pramen zůstane z drdolu viset rozpuštěný. V případě, že tam tu rozpuštěnou část nechcete, rozdělte culík na tři stejně tlusté prameny.



Krok 3: Horní prameny zapleťte do dvou copů. Konce copů můžete svázat gumičkami, ale je to zbytečné.



Krok 4: Jeden z copů omotejte okolo gumičky tak, aby spodní rozpuštěný pramen vlasů zůstal pod ním. Důkladně ho přisponkujte k hlavě. Dbejte na to, aby byl konec cůpku schovaný pod drdolem.




Krok 5: Druhý cop zamotejte a přisponkujte stejným způsobem jako ten první. Doporučuji ho motat v opačném směru než ten první, aby se dobře skryla gumička od culíku, ale to je v podstatě jedno.



V této chvíli je drdol hotový v té podobě, v jaké byl k vidění na akci. Rozpuštěný pramen si můžete třeba natočit kulmou. Já jsem příznivcem rovných vlasů, proto kulmu ani nemám.




Pokud se vám ty rozpuštěné vlasy nelíbí, můžete je také zaplést a přidat do drdolu.




Když vám tento účes špatně drží a vypadávají z něj sponky, dá se to zachránit tím, že drdol po obvodu omotáte složeným šátkem nebo použijete vlasovou síťku. Šátek je takový ozdobnější. Můžete také použít lak, gel, vlasový vosk nebo jiné stylingové přípravky na zpevnění a zkrášlení účesu.




Pokud tento drdol vyzkoušíte, určitě mi dejte vědět, jak se vašemu okolí líbil. A kdybyste náhodou někde sehnali pořádné sponky, tak mi rozhodně napište, kde. Ty moje jen po nafocení tvorby účesu vypadají takto:


4 komentáře:

  1. Nádherné, vyzkouším, děkuji!!!!!
    používám sponky od Vientamců, kupodivu drží stále!!! A nebo ty z DM.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě před pár lety mívali slušné pinetky u nás v galanterii. Už mají mizerné. A to že nemám vlasy nijak zvlášť husté...

    Nápad moc pěkný! - Na mých vlasech nerealizovatelný, musela bych jich mít asi tak třikrát víc, ale pěkný. Já na podobné akce někdy stáčím vlasy po stranách (nevím přesně, jak to vysvětlit - prostě vlasy stáčím a přidávám další pramínky, dokud nejsem vzadu) a teprve pak z toho češu něco dalšího.
    Osobně jsem příznivcem rovných vlasů donucení - mé vlasy prostě odmítají jakýkoli jiný tvar (natáčky, tužidlo, lak... všechno marno). Do školy si někdy dělám zapletený cop (ne moc utažený), volný konec stočím a zastrčím pod zapletenou část. Vypadá to docela elegantně :) A samozřejmě přisponkuji. Ale je pravda, že i když mám vlasy dost dlouhé, nemám je zdaleka tak husté, takže je tam nějak našťouchám.

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se nakonec osvědčily dlouhé vlásenky z kadeřnických potřeb. Držely výborně a tolik se neohýbaly.
    http://www.vlasy-kosmetika.cz/duko-kadernicke-pomucky-vlasenky-6-5-cm-hnede-4486.html

    OdpovědětVymazat
  4. Na drdoly - obecně - jsou nejlepší kovové spirály, které se drdolem "prošroubují". Drží to naprosto perfektně a vůbec netahají. Jsou ještě lepší než pírka nebo vlásenky.

    OdpovědětVymazat